Terug op het oude systeem - Reisverslag uit Genadendal, Zuid-Afrika van Rick Franssen - WaarBenJij.nu Terug op het oude systeem - Reisverslag uit Genadendal, Zuid-Afrika van Rick Franssen - WaarBenJij.nu

Terug op het oude systeem

Door: R. Franssen

Blijf op de hoogte en volg Rick

28 April 2014 | Zuid-Afrika, Genadendal

Heyhey,

Het was vorige week enig gedoe, maar ik zit weer terug op het oude systeem.

Woensdag ging nog wat moeizaam. Veel leerlingen waren immers tot op die dag in de veronderstelling dat ze die dag de les niet zouden hebben, met als gevolg dat er nog wel wat weinig leerlingen aanwezig waren. Ik heb ze ook de mogelijkheid gegeven om ipv Woensdag dan Donderdags te komen om ze wat tegemoet te komen. Een aantal hebben hier ook dankbaar gebruik van gemaakt en zijn Donderdags gekomen, een aantal waren er woensdag en de andere weet wat ze kunnen verwachten (niet opdagen is nablijven). De les Donderdag ging gewoon goed. De les was wat drukker dan normaal, maar dat vormde geen probleem. Na de les gegeven te hebben bleven 2 jongens nog wat langer in het lokaal om nog wat extra opdrachten te maken. Uiteindelijk zijn ze zo'n 45 minuten blijven werken. Toen zijn we gestopt omdat ik weg moest. Wel heb ik ze in de extra tijd vast een beetje in de richting gestuurd van hoe ze elkaar kunnen helpen en ze in principe verder kunnen gaan zonder mijn hulp. Dit ook omdat ze nog maar zo'n 5-6 lessen van mij zullen hebben voor ik weer terug ga. Ik denk dat ik dit ook maar eens bij de andere leerlingen ga doen.
Daarnaast ben ik Donderdag ook bezig geweest een moment te plannen om een keer een lesje over Nederland te doen (wat ook een van de opdrachten is die ik moet doen). Heb het lokaal kunnen regelen waar een smartboard hangt (er is 1 lokaal die dit heeft). Nu nog even toestemming krijgen om dit tijdens de reguliere uren te doen (de directeur was te druk om het te kunnen vragen...). Verwacht echter niet dat dat een probleem zal zijn.

Afgelopen weekend weer naar Kaapstad geweest. Zaterdag hier met de groep Koningsdag gevierd. Kregen 's ochtends van Karin (de overkoepelend begeleider hier) een telefoontje dat er een soort marktje was met Kroketten en broodjes haring, niet al te ver van waar we zaten. Daar dus naartoe gegaan en lekker een frikandel en bitterballen gehad. Die heb ik toch wel erg gemist. 's Avonds naar een oranjefeest op waterfront (bij de haven in Kaapstad, hele dure buurt). Niet echt veel aan, maar goed. Daarna ben ik terug gegaan naar het hostel en is de rest naar de after-party gegaan. Zondags naar Camps bay gegaan (een of ander groot strand). Hier een uurtje of 2 gezeten en daarna weer terug naar Genaal gegaan.

Nu lekker vakantie aan het houden. Ze hebben weer vakantie gezien er deze week 2 feestdagen zijn (gisteren was Freedom day, en als zondag een feestdag is, dan is maandag vrij en donderdag is Worker's day). De school heeft ervoor gekozen om ipv 2 dagen school, dan weer een dag vrij en dan weer een dag school, om maar gewoon vakantie te geven. Ach ja, een weekje vakantie is natuurlijk nooit mis.

Groetjes,
Rick

  • 29 April 2014 - 13:16

    Mies:

    Dus eindelijk je frikadel gehad? lekker he.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rick

Actief sinds 18 Dec. 2013
Verslag gelezen: 155
Totaal aantal bezoekers 6815

Voorgaande reizen:

06 Februari 2014 - 03 Juli 2014

Minor Zuid-Afrika

Landen bezocht: