Nog maar 1 maandje (2) - Reisverslag uit Genadendal, Zuid-Afrika van Rick Franssen - WaarBenJij.nu Nog maar 1 maandje (2) - Reisverslag uit Genadendal, Zuid-Afrika van Rick Franssen - WaarBenJij.nu

Nog maar 1 maandje (2)

Door: R. Franssen

Blijf op de hoogte en volg Rick

02 Juni 2014 | Zuid-Afrika, Genadendal

Heyhey,

Vandaag precies 5 maanden geleden schreef ik mijn eerste blog genaamd "nog maar 1 maandje". Nu, 5 maanden later is het opnieuw nog maar 1 maandje, ditmaal nog maar een maandje tot vertrek terug naar Nederland.

De afgelopen week is weer genoeg gebeurd. De lesweek is opnieuw redelijk goed verlopen. Op de les van Maandag na liep het allemaal prima. Met nog maar een paar weken te gaan ben ik bezig met de allerlaatste voorbereidingen voor mijn vertrek van de school en daarmee de leerlingen daar dus ook volop op voor aan het bereiden. Ook heb ik besloten de laatste week (volgende week) i.p.v. de gewone extra lessen het met iedere klas leuk af te sluiten. Ik ga dus wat minder de focus op de stof leggen en er wat meer een spel omheen bouwen. Ik weet nog niet helemaal hoe ik dat ga doen, maar ik heb nog genoeg tijd om wat te bedenken.
Woensdag hebben we 's avonds bij de buren gegeten. Na al enige tijd contact gehad te hebben met ze, hadden ze ons uitgenodigd een keer te komen eten. Erg gezellig en ook erg lekker. Ze hadden Roti voor ons gemaakt met een Afrikaanse potjie (stoofpotje). Donderdag hebben we nog een keer met z'n alle gebraaid. Niet zozeer omdat het nou zo lekker weer was (want dat was het niet echt), maar omdat het de laatste week was voor de mensen van Engels. Het werd allemaal een beetje laat, maar het was weer erg gezellig.

Dit weekend zijn we weer naar Kaapstad geweest. Onderweg hebben we eens een andere route gepakt dan normaal. De buren hadden namelijk aangeraden om via Kleinmond (een plaatsje tegen de kust) te rijden. Hier kon je dan langs False Bay naar Kaapstad rijden. False bay is een enorme baai van Pringle bay tot cape point. Op het kaartje is dat die enorme kom schuin onder Kaapstad. Hier een groot stuk strak langs de kust gereden. Supermooi en wat een golven. Je kon het gedonder van de stenen horen (ter vergelijking, het klinkt een beetje als het gerommel van onweer). Supervet om daar te rijden en vanuit daar was Cape point in de verte gewoon te zien. Eenmaal in Kaapstad aangekomen hebben we ingecheckt in het hostel (een ander hostel dan de vorige keren, ditmaal midden op long street), met z'n allen uit gaan eten en daarna een kroegentocht gehad. Voorheen ben ik nooit meegegaan met het uitgaan, maar gezien dit het laatste weekend was dat we met z'n allen waren, heb ik dat dit weekend wel gedaan. Rond half 2 was het echter wel mooi geweest, dus toen maar richting hostel gegaan en lekker gaan slapen.
Zaterdag was voor ons de dag al helemaal volgepland. We hadden nog geen idee wat we zouden gaan doen, want de mensen die het georganiseerd hadden, hadden het goed geheim gehouden. 's Ochtends dus met z'n alle in de taxi en maar afwachten wat er zou gebeuren. We werden afgezet bij het stadion en hier begon het dan ook met een rondleiding door het stadion (het voetbalstadion waar ook het WK gehouden is). Gras was er niet, gezien er net gezaaid was, maar toch leuk om een keer gezien te hebben. Na de rondleiding doorgelopen naar Waterfront (het hele rijke en toeristische deel van Kaapstad), waar we crazy 88 gedaan hebben. Niet echt mijn soort spel, maar wel leuk om te doen. Na het spel (die wij overigens gewonnen hebben) naar een restaurant gegaan in Waterfront. Hier voor de 2de keer struisvogel gegeten (zo'n lekker vlees :3). We wisten al dat we het niet te laat moesten maken, want om 9 uur zou de laatste activiteit te wachten staan. Wat bleek nou, ze hadden een partybus geregeld! Supervet. Daarin 3 uur lang door Kaapstad en omstreken gereden. Een beetje jammer dat het in het begin regende, maar gelukkig was het na een uurtje een heel eind droog. Na 3 uur lang in de bus rondgereden te hebben werden we bij het hostel afgezet, waarna we nog 1 keer met z'n allen (ditmaal inclusief Lizelle) zijn gaan stappen. Opnieuw heb ik het niet al te laat gemaakt (mede omdat ik ook gewoon kapot was van de rest van de dag), dus niet al te laat naar het hostel terug en weer lekker naar bed.
Zondag was niet veel bijzonders. Ik ben terug richting Genadendal gegaan en heb daar gewoon een lekker rustig dagje gehouden (waar ik ook wel even aan toe was).

Tot zover mijn weekje. Straks de eindpresentaties, dus ik ben benieuwd.

Groetjes,
Rick

  • 02 Juni 2014 - 13:34

    Kees-Jan:

    Goed dat je ook eens mee bent gaan feesten daar! Dat hostel ken ik wel (van de buitenkant) ligt fantastisch centraal! Niet te veel herrie 's nachts? Zo'n partybus lijkt me overigens ook te gek!
    Kortom: goed gedaan! ;-)
    Ben beneiuwd wat voor spellen je gaat bedenken! Wordt het wel educatief?
    Veel plezier!
    Kees-Jan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rick

Actief sinds 18 Dec. 2013
Verslag gelezen: 132
Totaal aantal bezoekers 6802

Voorgaande reizen:

06 Februari 2014 - 03 Juli 2014

Minor Zuid-Afrika

Landen bezocht: