goede lessen en delen - Reisverslag uit Genadendal, Zuid-Afrika van Rick Franssen - WaarBenJij.nu goede lessen en delen - Reisverslag uit Genadendal, Zuid-Afrika van Rick Franssen - WaarBenJij.nu

goede lessen en delen

Door: R. Franssen

Blijf op de hoogte en volg Rick

30 Maart 2014 | Zuid-Afrika, Genadendal

Heyhey,

Met enige vertraging (gisteren kon ik niet schrijven vanwege een te trage internetverbinding gedurende het grootste deel van de dag) dan toch eindelijk het verslag van de afgelopen week.

Waar ik normaal alle lessen af zou gaan, ga ik dat nu niet doen, want de meeste lessen waren redelijk vergelijkbaar. Maandag, dinsdag en donderdag heb ik de klas opnieuw met Ruud gedeeld, zodat hij ook nog een aantal lessen kon geven voor de vakantie. De lessen gingen eigenlijk allemaal redelijk goed (nog steeds waren er wel wat verstoringen, maar veel minder dan eerst en een grapje op z'n tijd is ook geen probleem). Het waren dan wel maar kleine groepjes, maar de lessen gingen in mijn ogen goed.

Woensdag was wel een beetje anders dan de andere. De leerlingen hadden na de toets een assembly om afscheid te nemen van een van de docenten. Hierdoor kon ik ze nu dan ook niet bij het lokaal ophalen. Tijdens de les heb ik dan ook nog even het belang herhaalt en heb ik nog even benadrukt dat als ze niet op komen dagen er gevolgen zouden zijn. Ook heb ik met de meeste van hen nog even een gesprekje gehouden in de loop van de dag. Na de assembly was de opkomst echter zeer laag. Er waren maar 4 (van de 9) aanwezig (en deze 4 waren ook redelijk onrustig, begrijpelijk als de halve klas er niet is). Deze les hebben we hierom ook niet opgedeeld. Donderdag heb ik de overige 5 dan ook uit de klas gehaald en ze hierop aangesproken. Ik heb ze nog 1 kans gegeven door die middag te komen, anders zouden ze van mij na de vakantie een briefje voor nablijven krijgen. Donderdagmiddag was er nog 1 zo slim om toch maar te komen, de andere weten wat ze kunnen verwachten.

Hiernaast zijn in mijn ogen vrij weinig echt bijzondere dingen gebeurt. Stage gaat lekker zijn gangetje. Nu een lekker rustig weekend aan het houden (gisteren naar Somerset west geweest (daar is een groot winkelcentrum) en voor de rest gewoon even lekker rustig aan) en lekker vakantie aan het houden.

Groetjes,
Rick

  • 31 Maart 2014 - 11:43

    Kees-Jan:

    Hoi,
    Bedankt voor je berichtje: altijd leuk om het te lezen. Zou je een volgende keer wat meer kunnen schrijven over hoe leraren en leerlingen met elkaar omgaan? Hoe de rollen zijn, of er respects is of angest. Dat soort zaken. Natuurlijk vergelijkend met de NL situatie. Ik ben benieuwd!
    Mooie week!
    Kees-Jan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rick

Actief sinds 18 Dec. 2013
Verslag gelezen: 95
Totaal aantal bezoekers 6817

Voorgaande reizen:

06 Februari 2014 - 03 Juli 2014

Minor Zuid-Afrika

Landen bezocht: