De een-na-laatste week en een hoop moeilijkheden - Reisverslag uit Genadendal, Zuid-Afrika van Rick Franssen - WaarBenJij.nu De een-na-laatste week en een hoop moeilijkheden - Reisverslag uit Genadendal, Zuid-Afrika van Rick Franssen - WaarBenJij.nu

De een-na-laatste week en een hoop moeilijkheden

Door: R. Franssen

Blijf op de hoogte en volg Rick

10 Juni 2014 | Zuid-Afrika, Genadendal

Heyhey,

Het heeft even geduurd sinds de laatste blog, vooral vanwege te traag internet of internet dat er helemaal uit lag, maar bij deze dan toch weer een update.

Vorige week was de een-na-laatste week op de school. Maandag en Dinsdag heb ik de laatste echte lessen gedaan, waarbij ik met de leerlingen de laatste voorbereidingen voor de toets (die die Vrijdag zou zijn) gedaan. Deze 2 lessen liepen zonder problemen. Woensdag en Donderdag had ik hetzelfde gepland, maar dit kon helaas niet doorgaan gezien ik ziek thuis lag :(. Beetje vervelend, maar ja, niks aan te doen (het was niks ernstigs, gewoon een griepje...).

Vrijdag voelde ik me alweer wat beter, dus ik besloot gewoon mee te gaan naar Stellenbosch. Het was opnieuw het laatste weekend voor sommige, dus des te meer de moeite waard om toch even te gaan. Dit liep echter niet helemaal zoals gepland, gezien de auto waar ik mee zou rijden enige problemen had (waarschijnlijk gewoon een lege accu......). De man die ervoor moest zorgen dat we weg konden was alleen niet echt op tijd. Hij kwam 2 1/2 uur later dan gepland nog eens aanzetten, dus voor we weg waren, waren we al 3 uur verder dan eigenlijk de bedoeling was. Eenmaal aangekomen in Stellenbosch was het dan ook meteen spullen droppen en richting het restaurant gaan waar we gereserveerd hadden. Hier hebben gegeten en daarna nog even mee geweest met stappen. Na een uurtje had ik het echter wel alweer gezien en ik voelde me ook niet echt prettig bij de tent waar we zaten, dus ben ik snel weer teruggegaan richting hostel.
Zaterdag is een deel van de groep richting Kaapstad gegaan en een deel is terug naar Genadendal gegaan. Met in het achterhoofd net ziek geweest te zijn en gezien er weinig in Kaapstad is wat ik nog wil doen/ zien, ben ik dan ook met de groep die terugging meegegaan. Hier nog even in Somerset gestopt om te shoppen met de meiden en daarna terug. Ook dit ging niet helemaal zonder slag of stoot, want opnieuw deed de auto het niet. De lampen hadden nog aangestaan op de parkeerplaats (deze auto's geven geen seintje, dus dat gebeurt redelijk makkelijk). Gelukkig kwamen we al vrij snel 2 meiden tegen die ons even konden helpen (we hadden wel een 2de auto, maar geen startkabels...). Na de auto weer aan de praat gekregen te hebben zijn we doorgereden en de rest van de dag heb ik niet veel meer gedaan.
Zondag was de dag dat ik enig schoolwerk wou gaan doen, was het niet voor het feit dat de stroom opnieuw uitviel om een uur of 12 en daarna bijna de hele middag uit gebleven is. Hierom dus maar met de buurkinderen gaan spelen en een wandeling door Genaal en omgeving gemaakt. Een leuke dag, hoewel het dan van werk niet echt gekomen is...

Over de lessen van deze week vertel ik volgende week wel meer. Om even terug te komen nog op de vragen van enkele docenten vorige week; ja, er zit nog steeds voldoende Wiskunde in en de foto's heb ik geprobeerd te uploaden, maar vanwege het te trage internet helaas zonder succes... Ik ga van de week nog eens proberen een hoop foto's toe te voegen bij de goede blogs, dus hopelijk kunnen jullie over een week hier wat meer foto's terugvinden.

Groetjes,
Rick

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rick

Actief sinds 18 Dec. 2013
Verslag gelezen: 136
Totaal aantal bezoekers 6795

Voorgaande reizen:

06 Februari 2014 - 03 Juli 2014

Minor Zuid-Afrika

Landen bezocht: