Dat was het dan - Reisverslag uit Genadendal, Zuid-Afrika van Rick Franssen - WaarBenJij.nu Dat was het dan - Reisverslag uit Genadendal, Zuid-Afrika van Rick Franssen - WaarBenJij.nu

Dat was het dan

Door: R. Franssen

Blijf op de hoogte en volg Rick

13 Juni 2014 | Zuid-Afrika, Genadendal

Hallo almal,

Dat was het dan, de stage zit er nu officieel op. Vandaag afscheid genomen op de school en alle leerlingen nog een keertje langs gegaan. Heel veel handjes geschud en van een enkele leerling een knuffel gekregen. Ook nog een mooi afscheid in de lerarenkamer gehad met de meeste leerkrachten waarmee ik gewerkt heb. Al met al een mooie afsluiting.

Deze week niet zo veel les meer gegeven. Maandag had ik de groep die ik altijd had en iedereen was aanwezig. Dinsdag waren al heel veel van mijn Woensdaggroep aangesloten, waardoor er Woensdag bijna niemand meer was. Donderdag kon de les niet doorgaan doordat de hele klas 2 uur langer moest blijven, dus dat kon niet doorgaan. Met de groepen die ik wel gehad heb, heb ik de toets nog even besproken en voor de rest waren het vooral een afscheidslesjes.

Daarmee zit het er nu toch echt op. Het zijn een paar lastige maanden geweest op de stage. Toen ik binnenkwam was de motivatie en discipline bij leerlingen na de eerste week heel ver te zoeken. Na veel ups en downs hebben de lessen en de gesprekken echter toch de nodige impact achter gelaten. Veel leerlingen hebben met mijn hulp het licht weten te zien en zitten op het goede pad. Helaas zijn er ook veel die ik niet mee heb kunnen krijgen en die nog altijd net zo lastig zijn als toen ik kwam. Of de scores nu verbeterd zijn weet ik niet, dat hoor ik volgende week pas, maar als ik zie hoe ver sommige leerlingen vooruit gegaan zijn ben ik er niet zo bang voor en dan denk ik dat de meeste er ook wel zullen komen. De docenten merken in ieder geval het verschil in de lessen terug en de school lijkt er toch weer een klein beetje verder mee vooruit te kunnen.

Tot dusver de stage. Straks ga ik nog even een paar dingen boeken voor mijn reisje die over ruim een week zal beginnen en nog even verder vechten met het verhuurbedrijf van de auto (ze houden ook nooit op... We kregen gisteren een mailtje met een boete die dezelfde dag nog betaald zou moeten worden. Dichtstbijzijnde betaalplek is alleen 35km verderop, dus dat gaat niet zomaar... Hebben na opvraag van het contract gelukkig een loop weten te vinden, dus die gaan we zo eens even mooi uitmelken).

Tot over 3 weekjes!

Groetjes,
Rick

  • 13 Juni 2014 - 18:58

    Mies:

    Toch raar he. Afscheid nemen, definitief. Veel succes met voorbereiden voor je trip.

  • 16 Juni 2014 - 19:20

    Kees-Jan:

    Gefeliciteerd met je prima stage! Ik denk dat je erg trots op jezelf kunt zijn: je hebt veel gedaan, problemen overwonnen maar toch ga je met een goed gevoel naar huis. Benieuwd hoe je LIO volgend jaar loopt... Je bent beslist sterker voor de klas geworden!
    Goede reis en tot gauw in Nederland!
    Kees-Jan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rick

Actief sinds 18 Dec. 2013
Verslag gelezen: 117
Totaal aantal bezoekers 6790

Voorgaande reizen:

06 Februari 2014 - 03 Juli 2014

Minor Zuid-Afrika

Landen bezocht: