De reis kan van start - Reisverslag uit Genadendal, Zuid-Afrika van Rick Franssen - WaarBenJij.nu De reis kan van start - Reisverslag uit Genadendal, Zuid-Afrika van Rick Franssen - WaarBenJij.nu

De reis kan van start

Door: Dat weten jullie denk ik al wel :P

Blijf op de hoogte en volg Rick

22 Juni 2014 | Zuid-Afrika, Genadendal

Heyhey,

Nog een dagje of 10 te gaan en dan vertrek ik alweer naar Nederland. Hoewel de meeste tijd er inmiddels op zit, wil dat echter nog niet zeggen dat er niks bijzonders meer op de planning staat. Volgende week wordt het namelijk tijd om een paar daagjes rond te reizen en toch eens op zoek te gaan naar de Big 5. Zonder er in al te veel detail op in te gaan (dat komt bij de volgende blog wel), zal ik toch vast wat zeggen over wat ik zoal ga doen.
Morgen vertrek ik richting Mosselbaai. Een rit van zo'n 3 ½ uur. Daar drop ik mijn spullen in het hostel en dan ga ik door naar een struisvogelboerderij in Oudtshoorn. Dinsdag staat er een safari gepland en Woensdag ga ik door naar Plettenberg baai. Opnieuw spullen droppen en dan door naar een cheetah-park, waar ik met cheetah's zal lopen en (letterlijk) met ze in aanraking zal komen. Donderdag ga ik een klein stukje terug om olifant te rijden (ja, u hoort het goed, olifantrijden) en Vrijdag zal ik weer terug naar Genadendal rijden, maar niet voor eerst nog een bezoekje aan cape Aghulas te brengen, ofwel het zuidelijkste puntje van Afrika (waar ik nu nog steeds niet geweest ben...).

De afgelopen week was voor mij ook vakantie, want ik heb met de school afgesproken dat 15 Juni mijn officiële laatste dag zou zijn. Hoewel de afgelopen week nog wel iets aan school gewerkt moest worden, was de vrije tijd groot aanwezig. Deze is met name buiten huis besteed, bij de buren en achterburen om precies te zijn. Hier heb ik vooral veel met de buurkids gevoetbald. Ook heb ik met de kids een grote ronde gelopen door het dorp en omstreken om nog even foto's van Genaal te maken (die ik eigenlijk in week 1 al had moeten maken... (enkele hiervan voeg ik straks nog bij)).

Tot over een weekje dan maar weer. Degene die me ook op facebook volgen zullen daar mogelijk eerder al enkele dingen te horen krijgen, de andere zullen tot volgend weekend moeten wachten op de details van de reis.

Groetjes en tot snel,
Rick

Ow ja, voor ik het vergeet, ik heb van de week ook voor het eerst slangen gezien hier. Geen grote of giftige, maar 2 kleintjes (foto komt er ook bij). De kids hadden namelijk 2 slangetjes gevangen :| (en ja, ik heb ze ook even vast gehad ;))

  • 22 Juni 2014 - 21:49

    Kees-Jan:

    Goede reis en geniet je vakantie. Je hebt het echt verdiend! Ben benieuwd naar je verhalen als je terug bent.
    Groetjes,
    Kees-Jan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rick

Actief sinds 18 Dec. 2013
Verslag gelezen: 178
Totaal aantal bezoekers 6795

Voorgaande reizen:

06 Februari 2014 - 03 Juli 2014

Minor Zuid-Afrika

Landen bezocht: